5مرحله درآگهی نویسی پرفروش تبلیغاتی

مقدمه

 

سلام  به  همگی  مرتضی آزاددهقان  هستم بهت   تبریک  میگم  که  داری  وقت  میذاری   تا   یادبگیری  چگونه   محصولت  رو  تبلیغ  کنی ؟

اما  بریم  سر بحث  اصلی  ،   هدف  ما  از  تبلیغ  نویسی ،  ایجاد سود  به واسطه   کسب  درامد از  فروش  بالاست  .   برای  این کار  ما  باید  یک فرمول  اساسی  رو  در تولید  آگهی  خودمون  بکاربریم  این  فرمول  تفاوتهای  با  مدل معروف ayda   و 4p  دارد  .

این  فرمول  دارای  5 مرحله  هست  که  برای  آگهی  نویسی  موفق  باید  آنرا استفاده کنیم :

 

مرحله  اول : جلب  توجه

مرحله دوم : نشان دادن مشکل ونیاز  مخاطب

مرحله  سوم :   نشان دادن  راه  حل  مشکل  و رفع   نیاز  مخاطب

مرحله  چهارم :   اثبات برتری و قابل  اعتماد  بودن  خودمان

مرحله  پنجم :  درخواست   خرید  کالا  از مخاطب  و مشتری

اما  بریم   وارد   جزییات  مراحل  بشویم

 

مرحله   اول :  جلب  توجه

برای  جلب  توجه  مشتری   تنها  یک  راهکار  وجود   دارد آنهم    استفاده از  عنوان جذابی هست  که  بصورت  درشت   نوشته  شده  باشد   .  اما این  عنوان  باید  داری  یکسری  ویژگی ها   باشد  از جمله اینکه  با واسطه  باشه  ،  بی  واسطه  باشه ،  پرسشی  باشه  ،  امری   باشه و ….  که  در این  باره  می توانید   از مقاله  قبلی   مون  استفاده  کنید  کافیه  رو  لینک  کلیک  کنید  .

مرحله  دوم :  نشان  دادن  مشکل   و نیاز  مخاطب

مشتری  و مخاطب  به  دنبال  رفع  نیاز ها و  مشکلات  خودش  هست  . تمام  کالاها  و خدمات هم با ضعف و شدت ،  یکی  از  مسائل  مشتری  را حل می کند .

فرضا یک خودرو  نیاز به رفت و آمد  را حل می کند ،  یک  خودکار نیاز  به  نوشتن را ، یک کرم ضد آفتاب  نیاز به محافظت پوست در برابر  نور خورشید . یک  پیراهن نیاز به  پوشش را و  …..

در بعضی  از  موارد هم  نیاز  مشتری به  این  وضوحی  که  در بالا  مطرح کردیم  نیست  ،  فرضا  راهکارهای  کاهش پرداخت  مالیات ، راهکارهای  افزایش درآمد و ثروت و،  یادگیری  ارتباطات  بهتر و    یادگیری  دستور پخت  یک غذا  ،  داشتن   عزت نفس  بالاتر و ..

حالا که   نیاز آشکار و پنهان  رو  متوجه  شدیم   کافی هست  با یک  عنوان پرسشی بحث انگیز   ابتدا   توجه رو جلب کنیم  و دوم آنکه  دقیقا روی  نیاز  افراد  دست بگذاریم .

مرحله  سوم : ارضای  نیازهای  مخاطبان

بعداز  اینکه   خواننده   متوجه  نیاز خود  شد  بلافاصله   باید شروع  کنیم به  نشان  دادن  اینکه  ما  چگونه   می  توانیم   نیاز   او را  حل  کنیم .  این  دو تا عنوان  رو  نگاه  کن

آیا  حاضرید  با سرمایه گذاری بر سواد  دیجیتال ، درآمدخودتان را  انفجاری  کنید ؟

آیا حاضرید  با  صرف 900  هزارتومن،9   میلیون  تومن  مالیات   کمتری  پرداخت کنید؟

حالا جلب  توجه  کردی  شروع  می کنی  داستان  خودت  رو  میگی  و.  اشاره  میکنی  که  چطوری  میتونی  اینکار  رو  بکنی

مرحله  چهارم    اثبات  برتری و  قابل  اعتماد  بودن   خود

برای  اینکه   اینکار  رو  انجام  دهیم    4  مورد  رو  باید  اجرا  کنیم  .

  • روی  ویژگی  ها  و  منافع کالا  تمرکز   کنید  به  مشتری  بگید  در صورت  خرید  دوره  و یا  کلا  ،  چه منافعی  خواهد  داشت  و  به چی  دست  خواهد یافت .
  • از ویدئوها ی  مشتری های که رضایت  دارن  استفاده کن و  آنها  رو  منتشر کن
  • کالا و  خدماتت  رو  با  بقیه  رقبا  مقایسه کن و  بگو   چه   کار  متفاوتی رو  انجام  دادی
  • از خودت  ،  جایگاهت ، کارمندات ، تجربه ات   بگو

انجام  این  4  تا  کار  ساده  باعث میشه  اون  اعتماد و  اعتبار  لازم  برات  ایجاد  بشه   اما  بریم  مرحله  پنجم

مرحله پنجم : درخواست   خرید   کالا   از  مخاطب  و  مشتری

آخرین  مرحله  یک  آگهی  تبلیغاتی،  باید  مخاطب  را  وادار به  اقدام  کنه .

اگر  محصولت  رو  از طریق  پست    می فروشی ،   از  مخاطب   بگو  درخواستش  رو  برات  پست  کنه    ،  اگر  از  اینستاگرام     محصول  می  فروشی  ازش  بخواه  بهت  دایرکت  بده  یا تو بیو پیجت  یک  لینک  بزار برای  ثبت نام  تا از  آنجا ثبت  نام  کنه  یا  کالات  رو بخره

اگر    خرده فروشی  داری     تو  آگهی ات  یه  تخفیف  بزار    و  بگو  هر کی   آگهی  رو با خودش  بیاره    تخفیف  شامل  حالش  میشه

اگر  سایت  داری   بگو  همین  الان  برای  خرید از لینک  داخل  بیو  وارد  سایتت   بشه .

همیشه  تو  آگهی  هات  انجام   کار رو  برای  مشتری  راحت  کن ،   نام  شرکت ،  نشانی و  شماره تلفنت  رو   در همه آگهی هات   ذکر کن    .

اگه  مشتری  باید  بهت  زنگ   بزنه  شماره  تلفنت  رو  درشت   بنویس  .

از    حمله  مخاطبان و تماس  آنها  با  خودت  نترس  چون  ،   کار  تبلیغت  خوب  بوده   که این  همه  زنگ خور و  تماست  بالاتر رفته .

در کل باید  کاری  کنی که  مشتری  خیلی خیلی  فوری  بهت   سفارش  بده   وگرنه  آگهیت  پولساز   نمیشه . و   پول و وقتی که صرف  کردی  میشه  بیهوده .

جمع  بندی :  این  5  مرحله  رو  که  ذکر  کردم   درست  اجرا کن  تا آگهی ات  به  هدفش  برسه .   اگه  تو عوان  نویسی  هم  مشکل  داری  مقاله  قبلی رو  بخوان   لینکش   رو  بالا  قرار دادم  .  میتونی  برای  عنوان  جداب داشتن پیج های  اینستاگرامی  رو  نگاه کنی  اونهایی  که  موفق  هست  ببین  از  چه  عنوانهایی   دارن   استفاده میکنن    از  آنها  هم  استفاده  کن .   نظرات  و  پیشنهاداتت  رو میتونی  برام   بفرستی

Azaddehghan.ir@gmail.com

واتساپ  09123629118

اینستاگرام : azaddehghan.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید