6  اصل  برای اینکه تبلیغت ماندگار بشه

 مقدمه :

سلام   به همگی  کاربران عزیز   سایت   با یه  مقاله  دیگه  رو براتون بارگذاری  کردم  مدت  زمان  مطالعه  3   دقیقه

در تولید  تبلیغ بعضی  مواقع  ، ما  می بینیم  که  تبلیغ  ما در خاطر  افراد  نمیماند و به  جز آن   باعث  فروش  نمیشود  ،  برای اینکه به  این  مشکل  غلبه  کنیم  6 اصل رو باید  در تولید  ایده های تبلیغاتی به  خاطر  بسپاریم ، آماده  اید  بریم  سراغ  اصلها

اصل  اول : سادگی

سادگی  یعنی که  هر موضوع پیچیده ای  رو ساده  بیان  کنیم ، از کلمات  عامیانه   استفاده کنیم  تا  مردم بتونن  درک  کننش  پس  اگر ما داریم  یه  تبلیغ  رو  تولید  میکنیم   یه  نامه  فروش رو  د اریم   منتشر  میکنیم  از  کلمات  عوام پسند  استفاده  کنیم   جملات و  مفاهیم  رو طوری بیان کنیم  که  مخاطب  ما اگر در آن  زمینه   تخصصی  هم  نداره  متوجه  شه   بریم  سراغ  اصل  دوم

اصل  دوم : غیرمنتظره  و غافلگیر کننده

 این  اصل  در واقع   می خواهد  افراد   در دام  دانش خودشون   گرفتار  نشن  و  با بیان   یک  جمله ای  خلاف   وضعیت   موجود بصورت   غافلگیر کننده عمل کنیم   فرضا  در شرایط  موجود  جامعه ، همه انتظار  افزایش قیمت   دلار  رو داریم  و یک  دفعه   یا  موضوعی   رو  در رو   می شیم  که میگه   دلار میشه  10  تومن 

اصل  سوم : ملموس و قابل  درک بودن

بعضی  مواقع  در تهیه  تبلیغات   محصول  با  عبارت های  فنی و  ویژگیهای  فنی مواجهه می شیم که برای مخاطب قابل درک نیست .به  همین خاطر مثل یک معلم کلاس اول  ابتدایی  باید شروع کنیم با  استفاده  از تصویر ، فیلم و مقایسه  تا بتونیم  اون رو  جا بندازیم و قابل درک و تصورش کنیم

 

اصل چهارم :اعتبار دادن به ایده و تبلیغ

مخاطب: چرا باید  محصول و خدماتشون رو  بخرم   مگه اونها کی هستند؟  این  سوالی  که  مخاطب های  ما همیشه  میپرسن ! اصلا  اعتبار  دارن  ،  کلاه بردار نباشن .

به  همین  خاطر  ما باید  به  ایده  ها و تبلیغ   خودمون   اعتبار  بدیم .  برای  اعتبار  دادن   این   کارها رو انجام  میدیم .

  • محل  کار خودمون ،  نیرو های انسانیمون  رو به  تصویر  میکشیم .
  • از افراد   مشهور در تبلیغ   خودمون  استفاده  میکنیم   تا بهواسطه  آنها  فروشمون  بالا بره
  • از  افراد معمولی  استفاده  میکنیم که بواسطه   محصول و خدمات  ما  زندگیشون  بهتر  شده  و یا  مشکلشون  حل شده
  • از جزئیات بیشتر در مورد  خدملت و  محصول  خودمون   در تبلیغ  استفاده  کنیم
  • از آمارها و  عددها  بصورت  کمی و کیفی   استفاده   کنیم .
  • استفاده از  رزومه های  کاری ، باعث  این  میشه   افراد  متوجه  بشوند که ما با چه برندهای  کار کردیم و اعتبار  ما  بالاتر خواهد  رفت .

 

اصل  5 :  احساس

در  ایده   تبلیغاتی  خودمون  باید کاری  کنیم  که احساس  افراد   ترغیب  شه   ،  اصلا در تبلیغات  باید   از اهرم  رنج  و گنج  استفاده  کنیم .یه  مشکل  رو  نشون    بدیم  و  احساس  همراه   اون رو   و  بعد   بیایم  راه  حل  اون  و احساس  مربوطه  رو نشون  بدیم .

اما  برای اینکه  بگیم احساس چقدر  مهم  است  یه  داستان  تحقیقی  رو بگیم   یه  روز  یه  موسسه  خیریه  دو  دسته  نامه  آماده  میکنه  که  یکی از آنها تحلیلی  بوده و شامل   آمار  مربوط به  سوئ تغذیه و فقر  آدمهای   یه منطقه  بوده  ،  رو  منعکس  میکرده  و   دومی  مربوط به داستان  دختر بچه ای بوده  که خیلی  مشکل  داشته  و نیازمند  کمک  بوده ، این  دو تا نامه  به  دو گروه از افراد  ارسال میشه  تا  ببینن  کدامیکی از  آنها   می تونه  کمک  بیشتری  رو  در یافت   کنه  دریافت  نتایج  فوق  العاده  بود   گروه مربوط به نامه اول 1.5 دلار بطور متوسط  کمک کرده  بودند  و گروه  نامه  دوم  بطور متوسط گروه   دوم  2.5  دلار هر فرد کمک کرده  بود .

این  دو تا نامه   به خوبی  دارند  نشان  میدهند که مخاطب ها  به داستانهای احساسی   بیشتر  جواب  میدن  تا مطالعه های آماری

اصل  6 : داستان

 

برای  اینکه  ما  تبلیغ  موفق  و  ماندگاری  رو  داشته  باشیم   باید اون  رو  در قالب   داستان   بیان  کنیم .داستانها  قدرت  فوق العادهای  دارند و  باعث شدن  خیلی از آموزشهای   امروز  بشر   از نسل های   گذشته ، فرا  بگیرند .  ذهن   همه  ما  دنبال  داستان  هست  و  با  داستان  شرطی  شده ایم . داستانهای  در مورد  جنگها ، مناسبات ،رویداد ها ،  داستانهای  مسافرتی ، خانوادگی ،  عاشقانه، روزمره ، تحصیلی

تو  همه  این  داستانها  یا مشکلی  بوده که حل شده و  یا آرزوی  برآورده شده و  اینها  باعث میشه  در  ذهن  افراد درج بشه و برای همیشه  به  یادگار بمونه .

نتیجه:

حالا  که  این  اصل ها رو  یاد گرفتیم   باید  شروع  کنیم  مطابق  بر  اینها  و کسب و کار  و  محصولمون ، ایده  تولید  کنیم و قدرت   ماندگاری  آنها رو   بالا و  بالاتر  ببریم . و  بدونیم  باید  هر روز  برای  این کار  مدلهای  مختلف رو تولید کنیم  تا  باز خورد بگیریم  و مهارتش رو بدست  بیاریم . 

لینک  مقالات  مرتبط  در سایت ،  بخونیش دیدت  روشن  تر میشه 

چگونه  تیزر   تبلیغاتی بسازیم ؟

5مرحله درآگهی نویسی پرفروش تبلیغاتی

8 روش موثر در عنوان نویسی تبلیغاتی

  باتشکر   مرتضی آزاددهقان

دیدگاهتان را بنویسید