چگونه متمایز محتوا تولید کنیم؟

 

مقدمه : 

ما  برای اینکه  یادبگیریم  چگونه  متمایز  محتوا  تولید کنیم ؟  در ابتدا  بابد ببنیم  که یک  بازاریاب  کارآفرین  تولید  کننده  محتوا  هستیم  یا  یک وبلاگر   اگر رویکرد اول را داشتیم   باید  به  این  فکر کنیم که چگونه  بین  رقبا  متمایز  باشیم چون  اصولا  اکثر کار آفرینها  و  سرمایه  گذارها وارد  بازارهای  اقیانوس آبی  نمیشن  بلکه ترجیح  میدن وارد  بازار  انبوه  بشن  اما  با نحوه متمایز  شروع  به  معرفی  محصول و خدمات  خودشون  می کنند  هدف از تمایز  هم این هست که ما  بتونیم  جلب  توجه کنیم .

برای  ایجاد  تمایز  11 روش  یا استراتژی  رو  داریم که  بسته  به نوع  کارمون  یکی یا چندتا رو  انتخاب  می کنیم  در ضمن   این  روشها  کاملا  تست شده اند و  هر کدامشون  باعث  میشه  تا ما  بتوانیم یک  تجارت  چندین  میلیاردی   رو  راه اندازی کنیم .  اما  برایم  سراغ  این  11  استراتژی  و ببینیم   که  چه چیزی  رو    باید  یاد  بگیریم

 

پچ پچ  کننده  محتوا کیست  ؟

 

اولین استراتژِی  این هست  که  ما تبدیل  شویم   به پچ پچ کننده  محتوا ،  بعضی از  سایت ها رو دیدید که  بعنوان  مرجع   هستند و همه  از  محتوای آنها  استفاده میکنند  ، در واقع  این  سایت ها به نوعی پچ پچ کننده  محتوا هستند  و  بخاطر  اینکه  مقالات  مختلفی در  رابطه  با  سوالات  کاربران و مردم  در  رابطه با  شغل  خودشون  درست کرده اند  و  در برابر رقبایی که  دارند  تمام  نقاط  ضعف  رو  پوشش  داده اند   و تمام  راز های  مربوط به  کسب و کارشان  رو  با مردم  به  اشتراک  میگذارند.

  مثلا  فرض کنید  ما  سایتی  رو   در حوزه  تجهیزات  سرمایشی و گرمایشی  داشته  باشیم و نحوه درست  انتخاب و خرید  دستگاههای  مختلف  را با  کاربران  به اشتراک  بگذاریم   این  موضوع باعث  میشه   کسی  نتواند  سوء  استفاده  کرده  و از این  راه  کالایی  را که برای  مردم  مورد نیاز  نیست  به  آنها  بفروشه و یا اینکه  سایتی در مورد  راه اندازی  و طراحی  استخر داشت ه باشیم  و درآن  به  سوالات  اصلی  از  جمله  هزینه  اجرای  استخر  چقدر  خواهد شد و  یا   چه  فضایی بر ای   استخر  لازم  داریم  و یا  اینکه  چه  متریال  و تجهیزاتی  رو  درا ین  حوزه   نیازمندیم ، آنرا  بعنوان  مقاله  دراختیار  کاربرها  قرار  بدهیم    این باعث  می‌شود که ما تبدیل به  مرجع   بشویم .

اما  چگونه  پچ پچ کننده محتوا شویم ؟

برای این کار  ما باید 5  محتوای  برتر صنعت  خودمون  رو  پیدا  کنیم  و درمورد  کلمات کلیدی آنها پژوهش  کنیم .

بریم  داخل  گوگل  و هر  کلید واژه را  سرچ  کنیم و  نتایج  آنها را  بررسی  کنیم ، حالا باید  بیایم  ببینیم  کدام  یکی از سایت ها  در هر 5 مورد بهترین  رتبه  رو داره ؟ بعد ببینیم  آیا  محتوای  موجود خوب  هست  یا اینکه  ما  می توانیم  محتوای بهتری  درآن  رابطه  تولید کنیم  اگر  محتواها  گنگ بودند در واقع  ما یک  فرصت  خوب  پیدا کردیم  که در مورد آنها  مقاله  و محتوای  شفاف  و  جالب و کاربردی  را تولید کنیم و ومنتشر کنیم .

 

اغواگر محتوا کیست ؟

 

گاهی  مواقع   افراد  و  برندهایی را می بینیم  که  یک دفعه  پرسر وصدا  وارد  بازار میشوند  و  بر روی  بازار اثر  میگذارند   و معمولا  تجارت های  خوبی را  هم  ایجاد میکنند  نقطه  موفقیت  این  تجارتها  این هست  که  از  قبل  شروع  به تولید محتوا بیشمار  می کنند  و  یک  دفعه  وارد  بازار  میشوند   و  همبنطور  به  تولید  محتوای  خود  ادامه  می دهند  .  در  واقع  به این  استراتژِی اغواگر  محتوا  می گوییم .

اما  چگونه  تبدیل  به  اغواگر  محتوا  بشویم ؟

برای اینکه  تبدیل به  اغواگر  محتوا   بشویم  باید  بیاییم  اولا  نگاه   کنیم  به  رقبای  خودمان  و ببینیم   چند وقت به  چند وقت  محتوا  منتشر می کنند  و  همچنین  نگاه  کنیم ببینیم  آنها   چه نوع    محتواهایی   را تولید  نمیکنند (فرصت)  بعد از  شناسایی  این  موارد    شروع  کنیم  به  تولید محتوا بیشتر  و بیشتر  و انتشار آنها ،  فرضا  رقبای  ما  پادکست   تولید  نمیکنند   ما شروع  به  تولید  پادکست  کنیم  اما  بصورت  روتین این کارها  خیلی  مناسب  هستند.

  • روزی یک  پادکست یا  پست  وبلاگی
  • محتوای طولانی   منتشر کنیم حداقل  2000 کلمه
  • تا آنجا که  می توانید ببخشیم ، کتاب  ایبوک ،  نرم افزار  رایگان  و مقاله  های  ارزشمند  را  بدون اینکه  حتی  از انها  بخواهید در سایت  ثبت نام  کنند   در اختیارشان  قرار  دهیم .
  • همواره دنبال این  باشیم  که ببینیم  آیا  می‌توانیم   پلت  فرم جدیدی را  استفاده  کنیم  و آنرا   پر از بهترین   محتوا  کنیم .

بخشنده  محتوا کیست ؟

 

بعضی   از افراد  رو  می بینیم که  محتوای  خود  را  بیشمار  بصورت  رایگان  در اختیار  دیگران   قرار      می دهند  و به  اصطلاح  هر  راز  نگو   را به  اشتراک  می گذارند  این کار  باعث  میشود  به  مرور زمان  شناخته تر شده  و لیست  مشتریان    انبوه  داشته  باشند . بنایراین  ما  باید همراه  ایبو ک های  خودمان ،  دوره  های  رایگان  ،  پادکدست های  منظم ،   کتاب های  حجیم  رایگان  را  به  اشتراک   بگذاریم

اما  چگونه  بخشنده  بشویم ؟

کارهای  که  باید انجام  بدهیم   به  شرح  ذیل  است :

  • کتابهای حجیم محتوا  را در سایت های فروش   کتاب  قرار دهیم .
  • رویدادهای سازمان یافته با حضور  خودمان برگزار کنیم .
  • اپلیکیشن های مفید   طراحی  کنیم .
  • نرم افزارهای و افزونه های رایگان  درسایت خود قرار بدهیم.
  • هفته ای چند روز  مشاوره  رایگان  ارائه  دهیم .
  • آموزش های ایمیلی و اینستاگرامی   را ترتیب  دهیم .
  • آموزش های ویدئویی  ایجاد  کنیم .

تا  می توانید   بخشنده   باشیم  و ببخشیم  و بدانیم  بیشتر دریافت  خواهید  کرد .

تحلیل گر محتوا چیست؟

اگر    کسب و کار  شما  به  نوعی  با  داده های  مختلف  سر و کار دارد و  تحلیل  این  داده ها   می تواند   به  دیگران  نیز کمک  کند . باید  به  فکر انتشار آنها باشیم   وبدانیم    این  نوع  محتوا   می توانند  تبدیل  به    محتوای  ویروسی  گردند و  این  باعث  می‌‌گردد   که افراد  علاقمند  زیادی  در  حوزه   کسب و کار  ما  جمع  گردند . اما  برای  اینکه    تحلیل گر  محتوا  باشیم باید  کارهای  زیر را  انجام  دهیم :

  • تهیه و ارسال  پرسشنامه  با ابزارهای همچون   گوگل  داک
  • بررسی یافته ای  ناشی  از   پرسش نامه و  تحلیل  آنها
  • اشتراک گذاری  نتایج  تحلیل  در   وبسایت   خودمان  و  وبسایت های دیگر
  • تهیه گزارش  خبری  برای  روزنامه ها
  • نتایج تحلیل های  خود را  در شبکه های  اجتماعی منتشر  کنیم .
  • برای وبسایت های  رقبای  خود نیز  نتایج و گزارش های  قابل  اجرا را  منتشر کنیم .
  • به سراغ  افراد  تاثیر گذار  برویم  و نظر آنها  را نسبت   به  گزارشمان   جویا  شویم و  بخواهیم که آنها  آنرا  منتشر کنند.

طنز پرداز محتوا کیست ؟

 

حتما  تا به  حال  در پیج اینستاگرام  خود ، پیج های  طنز   رو  دیده اید  و عمدتا  این  پیج ها  موفقند ، اما  علت اصلی  موفقیت  این  پیج ها  این  است به  نمیکره  سمت راست  افراد یعنی  احساسات ،دارند  اهمیت  می‌دهند و  محتوایی خنده  دار  را با قانون 3 ایجاد می کنند .

اما  چگونه  طنز پرداز شویم ؟

طنز پرداز شدن برای  افراد  معمولی  خیلی سخت است  اما با این  کارها  می توان محتوای  خوبی را تولید کرد :

1-داستانی را  تعریف کنیم  که شامل  طیف زیادی  از آدمها  بشود و سپس آنرا  به داستان شخصی خودمان پیوند  دهیم .

2- طوری موقعیت  را  تصویر سازی کنید که گویی  برای فرد  نابینا چیزی را شرح  می دهیم.

3- واژه  های خنده داری از جمله عجیب ، دیوانه ،ابله به کار برده و پرشور باشید .

4- از  زمان  حال  استفاده  کنید .من در حال  کتاب  خواندن  هستم.

  • با قانون سه ، در بخش اول و دوم تنش و حیرت و در بخش  سوم چیزی  غیر منتظره  ارائه  دهیم .
  • در انتها ، دوباره به صورت کوتاهتری طنز خود را بیان کنیم .

 برای  مشاهده  ادامه  مقاله  اینجا را کلیک  کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید