قسمت دوم : چگونه متمایز محتوا تولید کنیم؟

سلام  به  همگی  کاربران محترم  سایت  در مقاله قبلی  در  مورد   استراتژی  های  تولید  محتوای  متمایز   صحبت  کرردیم  در این  مقاله  به  بررسی  مابقی  استراتژِی  ها  در  تولید  محتوای  متمایز  خواهیم  پرداخت  تا  بتوانیم  متمایز  محتوا  تولید کنیم ؟

پیش رو

بعضی از افراد شروع به انتشار چیزهای غیر معمول می‌کنند ،به نوعی متفاوت عمل می کنند فرضا شروع به انتشار درآمد ماهانه خودشان می کنند و یا دانلود منابع مرتبط و مخصوص هر پست و یا ارائه سیستم ارسال ایمیل رایگان و ….
اولین بودن کار ساده ای نیست اما موفقیت دراین کار ضامن بقای یک عمر ما در کسب و کار است اما اولین بودن کار آسانی نیست برای اینکه اولین بشویم باید این پرسش را بکنیم آن چیست که به درستی آن باور داریم در حالی که اکثریت به آن اعتقادی ندارند بطور نمونه همین بحث فروش اینترنتی ، و یا کسب درآمد از بورس بزارید یه مثال بزنم سال 83 بود که من تصمیم گرفتم ساختمان سازی کنم همه لومدن و به شکلی می‌خواستند که من آن کار رو نکنم و وقتی که آن کار رو انجام دادم بقیه الان دارن ساختمان میسازند .
پس یکی از راههای تمایز در محتوا این هست که پیش رو یا اولین نفر در کسب و کار باشیم


فرصت طلب


یکی از راههای تمایز در محتوا این هست که همانند روزنامه نگارها ، محتواهای جذاب را پیدا کنیم و آنرا با نگاهی دیگر بنام خودمان منتشر کنیم فرضا” می توانیم داستان استارتاپها ، موفقیت های کسب و کار ، داستان زندگی افراد مشهور را بیان کرده و با ربط آن به خودمان از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم.


چگونه یک فرصت طلب باشیم ؟

اگر ما بدانیم که مخاطبانمان چه کسانی هستند و چه موضوعاتب برایشان اهمیت دارد این استراتژی خیلی به ما کمک خواهد کرد اما برای فرصت طلب بودن می توانیم از ابزارهای زیر استفاده نماییم
1- گوگل ادورز کیورد پلنر google adwords keyword planner
2- گوگل ترندز
3- بازسامو buzzsumo.com
4- تحلیل رقبا
5- سرقت منابع

گزارشگر محتوا


بعضی مواقع ما می توانیم محتواهای مختلفی که در حوزه کاریمان نشر میگردد را بررسی کرده و اخبار مربوط به آنها را درو بسایتمان منتشر کنیم و به نوعی تبدیل به مجری و گزارشگر برنامه های صنفی خودمان بشیم . اما بر ای اینکه تبدیل به گزارشگر محتوا بشیم این ایده ها را می توانیم استفاده نمائیم .
1- تولید پادکست با افراد مشهور صنعت و مصاحبه با آنها و انتشار آنها در وبلاگ و سایت
2- تولید ویدئو و استفاده از ابزار لایو برای مصاحبه حضوری با افراد مشهور صنعت
3- پست گردهمایی : به بهترین وبسایت های حوره صنعت خودمان سر زده و براسای اخبار و اطلاعت موجود در آنها گزارشی را نوشته و منتشر کنیم .
4- انتشار نظریه : اگر در حوزه صنعت خود نظریه ای را داریم که می تواند به دیگران کمک کند آنرا منتشر کنیم.
5- ایمیل – ارسال ابمیل های هفتگی و ارائه اطلاعات صنعت در هفتهای که گذشت .

هنرمند محتوا

همانطور که می‌دانیم
: 1- پست های تصویری 54 درصد بیشتر از پست های متنی لایک می شوند
2- درتوییتر تصاویر بیشتر توییت می شوند .
3- شیکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر سریع ترین رشد را دارند
از همه اینها به این نتیجه میرسیم که مردم عاشق تصویرند . اما مشکل تهیه تصاویر با کیفیت است تا بحال داستان اثر فرانک را شنیده اید اثر فرانک در واقع در مورد ماسک قهوه است که افراد با تفاله های قهوه بر روی صورت خود ماسک میزدند و عکس و اثر اینکار را با هشتگ” اثر فرانک ” منتشر می کردند که اکنون 700 هزار فالور دارد و این محتوا به نوعی ویروسی و وایرال است اما آنچه حائز اهمیت است قدرت تصاویر است در بالا به آن اشاره کردیم .
#thefrankeffect


اما چگونه یک هنرمند خوب باشیم ؟


1- در کسب و کارهای نرم افزاری از اسکرین شات ها در محتوای خود استفاده نماییم
2- استفاده از جداول و نمودارها در محتوای ایجاد شده
3- دوره های ویدویی و وبینارها و تولید محتوا برای آن
4- تولید عکس های سفارشی برای کسب و کار
5- تولید اینفوگرافیک
6- تصاویر خود را همراه با نقل و قول منتشر کنید .
7- پرسش مطرح کنیم و از خواننده ها بخواهیم نظرشون رو بگن
8- از آمار در کقاله استفاده کنیم .
9- از گبف های متحرک استفاده کنیم
10- جلوه های ویژه تعاملی
11- استفاد از طنز و کاریکاتور در محتوا