آزادوردپرس

بازدید :2470

چگونه عرضه اینترنتی محصول موفقی داشته باشیم ؟

چگونه عرضه اینترنتی محصول موفقی داشته باشیم؟

ما وقتی فروش اینترنتی محصول موفقی خواهیم داشت که یکسری اصول را رعایت کنیم برای آشنایی با این اصول ساده مقاله ریر را بخوانید
امتیاز بلاگ
5/5

لینک کوتاه

https://azadwp.com/?p=1114

در این بلاگ چه می‌خوانیم:

17

چگونه عرضه اینترنتی محصول موفقی داشته باشیم؟

سلام  به  همه  شما  کاربران  گرامی  سایت  آزادوردپرس امیدوارم  در بهترین  شرایط  زندگی  خود قرار داشته  باشید  اما  در این  شرایط  وضعیت  درآمدی تون  چطور  هست  ؟ کم هست   ؟  نگران  نباشید  حتما  متوجه  شدید  در  مجموعه  محتواهای  ارائه  شده  در این  سایت  به دنبال  این  هستیم  که  با  روشهای  کاربردی  بتوانیم  کمک  کنیم  که   همه  شما  بتوانید  به  جایگاه  واقعی  زندگی  خود  برسید  و  بتوانید به  آرزوی های  خودتان  برسید .
در این  نوشتار  به  دنبال  این هستیم  که  بگوییم ، چگونه عرضه اینترنتی محصول موفقی داشته باشیم؟، در  مقاله های   قبلی  در  مورد  دیجیتال  مارکتینگ  ،  طراحی  سایت ،  بازاریابی  محتوا  و  تهیه برنامه بازاریابی  صحبت کردیم  که  لینکش رو  براتون  قرار می دهم  تا  بخونید .

رونمایی یا لانچ محصول
اما  بهتره  بریم  سر  بحث  اصلیمون ،  یعنی  عرضه  اینترنتی محصول ، ما  برای  اینکه   محصول  خودمون  رو عرضه  کنیم و این عرضه موفق  باشه ،  اولین  چیزی  که  نیاز  داریم  این  هست  که یک  سایت  اینترنتی داشته   باشیم   و  مسلط  باشیم  به   علم سئو ، علم دیجیتال  مارکتینگ ،  تولید  محتوا ویدیویی  و  متنی
  خب   حالا  که  اینا  رو  بلدیم   باید شروع  کنیم  به  تهیه محصول  و یا تولید محصول  و  برسیم  به عرضه  اینترنتی  محصول  ،  در  عرضه  اینترنتی  محصول  ما  باید ،  از  داستان و انگیزش های  روانی  استفاده   کنیم   و  طبق  مراحلی  کار  رو  پیش  ببریم .
اما  چرا   داستان  برای  ما  مهم  است  ؟  بخاطر  اینکه ، از  بچگی   داستان  شنیدیم  و  این  داستانها  در طول  قرنها  تکرار  شده  ما  از  دل  داستانها،  یاد گرفتیم  آگاه  شدیم  پس  در  کسب  و  کار  خودمون  باید  داستان  نویسی  رو  هم  یاد بگیریم   و  بعنوان  یک  بازاریاب  باید ، بتوانیم   داستان  محصولمون  رو به  زندگی  مخاطبمون  پیوند   بدهیم   تا  احساس  مخاطب  رو  درگیر  کنیم  .
انگیزش های  روانی  هم  تکنیکهایی است   که  باید  در  محتوا نویسی  استفاده کنیم، مثل  ارتباط  دوسویه ، کمیابی ، اعتماد و  اعتبار  و  …..  که  در اینمورد  ویدئوهایی آماده  شده که  در دوره  رایگان  عرضه  اینترنتی  محصول  در سایت   بارگذاری شده و می توانید استفاده  کنید  .
اما   خود  فرآیند   عرضه  محصول  داری  ۴ بخش  کلی  تقسیم   می شود که همه  اینها  بصورت یک  زنجیر بهم  وصل میشوند  :

  • مقدمات   پیشاعرضه
  • پیشا عرضه محصول
  • عرضه محصول
  • پسا عرضه محصول

 مقدمات   پیشاعرضه :

هر کاری  اولش  نیازمند    مقدمات   هست   ،  در  مقدمات  پیشا عرضه ،  ما  نیازمند این   هستیم  که  لیست  ایمیل   کاربرهای  خودمان  رو  داشته  باشیم   برای  اینکه  بتوانیم  این  لیست   ایمیل  رو  داسته  باشیم  باید  شروع  کنیم  به  تولید  محتوای  هدیه  که یا  بصورت  ایبوک    ویا  بصورت  ویدئو   تهیه  شده  باشه  که  آنرا  درسایت  خودمان   بتوانیم  بارگذاری  کنیم  و در ازای   اخذ  ایمیل  ، لینک  دانلود  محتوا رو   در اختیار بگذاریم   به  این    صفحه  به  اختصار میگیم   لندینگ  پیج .
بعداز  اینکه  لندینگ  پیج   خود  رو   طراحی   کردی ، حالا   باید  مجهز  بشیم   به  اینکه   انگیزش های  روانی  رو  یاد بگیریم . باید  مجهز  باشی  به  حس  تعامل  دوسویه  ، حس   اعتبار ،  اعتماد و…    همه   اینها  رو باید    تمرین  کرد  و براشون   محتوا نوشت و  اگر  بتوانیم   در یک  محتوا هر چه  بیشتر  انگیزش  های  روانی  رو   ترکیب  کنیم  و در کنار داستان  خودمان  قرار  بدیم این   باعث  قدرتمندتر شدن  فرآیند  عرضه   محصول  شود .

 پیشاعرضه  محصول :

در  مرحله  پیشا عرضه ما  سه تا  بخش کوچکتر   بنام  PLC   داریم  ( با  PLC   بازاریابی متفاوت  هست ) که  باید این  سه تا مرحله  رو با   یک  برنامه  زمانبندی   اجر  کنیم   اما  بریم  سراغ  بخشهای  PLC

بخش اولPLC :  فرصت   یا شروع سفر

این   بخش  یکی  از  قسمت ‌های  مهم  این فرآیند است   و  باید  بتوانیم   توجه مشتریان   را به  این  موضوع  جلب  نمائیم . پس درعین   قانع  کنندگی  مطالب   باید پاسخ  گوی   سوال‌های tمانند  سوالات  زیر باشیم :
چرا باید  کارما  برای مشتری ‌های فرضی   مهم  باشد ؟
چرا باید زمان  ارزشمند خود را  به  توجه  کردن  به  ما  معطوف  کنند ؟
چرا باید به   حرف  ما گوش  دهند ؟
چه  کاری  را می توانیم  برایشان  انجام  دهیم ؟
چطور توجه شان  را جلب  نمائیم ؟
چگونه  به سوالاتشان  پاسخ  دهیم ؟
در مسیر این  سوالات  باید  ببینیم  که محصول  ما  باعث چه منفعتی  برای مشتری  می‌شود   یا  چه  مشکلی از  او را حل می کند   چه  فایده ای برای او دارد ؟  آیا  ما  رنجی  را داریم  کم می کنیم   یا داریم  لذتی را به او می‌دهیم  ( اهرم رنج  به لذت ) بطور  نمونه  اگر آموزش  فروش می‌دهیم  آیا  راهکار  ما  باعث  افزایش فروش مشتری  می‌گردد .
در بخش اول PLC   باید این موارد را رعایت نمائیم:
۱-باید نشان  دهیم  که  چرا محصول ما    زندگی آن‌ها  را عوض  خواهد کرد.
۲-باید  نشان  دهیم  که  چرا  باید  به  حرف  ما  گوش  دهند  .
۳-باید  نکات  ارزشمند  را آموزش  دهیم .
۴-پاسخی برای  نارضایتی  ‌ها  داشته  باشیم
۵-باید کاری کنیم که بفهمند  ویدئویی  دیگر  در راه است و  اشتیاق آن‌ها را بالاتر ببریم .
۶-باید درخواست کنیم تا نظرشان را در این مورد در وبلاگ  ما و  یا  پیج  اجتماعیمون یادداشت  کنند .

بخش  دوم : تغییر

ما  دراین  بخش از  محتوای پیشاعرضه  باید به این  بپردازیم  که  ما قرار است  چگونه زندگی  مشتری های  خود را  تغییر  بدهیم . در این  گام  باید  ما  محتواهای آموزش  محور  ایجاد نمائیم  و نکات   واقعا  ارزشمند را به کاربران  خود  بیاموزیم .
در این  حالت  باید  بگردیم  و ببینیم  چه  چیزی  را  میتوانیم  درمدت  زمان  کوتاه  چند دقیقه ای  آموزش دهیم که  بر زندگی  و درآمد مخاطبان ما تاثیر  داشته  باشد .  دراین  بخش باید  بتوانیم   تاثیری  هرچند  کوچک  را  در  مخاطبان  خود  ایجاد نمائیم   می توانیم  به  مشتری ها انگیزه  بدهیم  .
اگر در این  گام  بواسطه  نکات آموزشی  که ارائه می شود  بتوانیم  انگیزش  لازم  رادر مشتری   ایجاد نمائیم  که  ببیند می‌تواند آن کار  را انجام  دهد  ما  به  هدف رسیدیم.
اما  دراین  بخش  باید اینکارها را انجام  دهیم :

  • از تمام  افرادی  که دربخش  اول  نظر  داده اند  تشکر  نمائید و خیلی  کوتاه  در مورد بخش  اول  صحبت  نمائید .
  • در این گام  باید دوباره   فرصت  را بازگو نمائیم چرا که  شاید مخاطب  ما  از بخش  اول  PLC   اطلاعی  نداشته باشد .
  • خود را دوباره  معرفی  نمائید  و بگویید  که  چه  کسی  هستیم  و چرا باید به  حرف  ما  گوش دهند .
  • یک یا چند  نکته  را که خیلی سریع  میتوانید  یاد بدهید ،را سریع  آموزش بدهید.
  • درباره بیشترین   نارضایتی های  مشتریان  صحبت  نمائید .
  • به مشتریان  خود خبر از  بخش بعدی  PLC بدهید .بگویید که ویدئوهای دیگری  در راه است و کمی در مورد  آن  ویدئو ها صحبت  نمائید  تا اشتیاق آنها  ایجاد گردد .
  • از مشتریان  خود بخواهید که  نظراتشان  را در وبلاگ  یا  پیج شبکه  اجتماعی تان  درج  کنند .

 بخش سوم :ارائه  تجربه

هدف  از  کل بخش پیش عرضه محصول  ایجاد  شور  و اشتیاق  در  مشتریان  می‌باشد .  در بخش سوم  ما به  چگونه ها  می پردازیم  می‌خواهیم  بگوییم فرصتی  که در بخش  قبل  صحبت  کردیم  چگونه  باعث  تغییر   زندگی  مخاطبان  ما میشود .  در واقع  دراین  بخش  دنبال  پاسخ  نهایی  خرید  محصول  هستیم . در این  بخش   ما  باید  داستان  عرضه  محصول  خود را با هیجان  و اشتیاق  به نقطه اوج آن  ببریم .
اما در این  بخش  باید این  موارد  را  انجام دهیم :

  • ضمن تشکر از افراد  ایجاد هیجان  نمائیم .از  سوالات  و نظرات   افراد در  بخش های قبلی  تشکر  کنیم و بگوییم  چقدر از این  نظرات  هیجان  زده ایم  .
  • بنابراین که شاید  دو  ویدئوی  قبلی  ما  را  کسی  ندیده  باشد  بازهم  باید  در اینجا  خیلی سریع هم  موقعیت  خودمان  را بگوییم  و هم  فرصت محصول خودمان  را بازگو  کنیم .
  • یک مثال  موردی  را درمورد  محصول  بیان  کنید . ( یک  داستان )
  • به مهترین  پرسش هایی  که از  شما  شده   پاسخ دهید . جواب  نارضایتی  ها را  باید  بگوییم .
  • باید تصویر سازی بزرگی کنیم و بگوئیم   که چطور  میتوان  به آن  دست یافت . و  بگویید  که  مشتری ها  با  خرید این  محصول  چه تغییراتی  در زندگی  خود خواهند داشت .
  • در اینجا باید  بصورت  خیلی  آرام  به  مشتریان  بگوییم  که در  برنامه  ویدئویی  بعدی ،پیشنهادی  شگفت انگیز دارید و  از آنها  بخواهیم  که اگر  برای   تغییر  آماده   هستند  حتما  آنرا تماشا  کنند . در واقع  با این کار می خواهیم   در مرحله  بعد  پیشنهاد  فروشی  را آماده  کنیم  و به آنها   ارائه  دهیم .
  • باتوجه انگیزش  روانی  کمیاب  بودن  ،  دراین  مرحله  باید به  کمیابی  و محدودیت  محصول  در اواخر   ویدئوی   محصول  خود اشاره  نمائیم.فقط کافی است به آنها بگوییم منتظر ایمیل بعدی  ما  باشند .

-باید از  مخاطبان  خود  بخواهیم که نظرات  خودشون  رو در وبلاگ و شبکه  اجتماعی ما  قرار دهند .
با این  سه  بخش که  ذکر شد  زنجیره ما  تکمیل  شده  و حاصل  این زنجیره  ایجاد ارتباطات وسیع   هستش  و بخاطر  ارتباط صمیمانه ایجاد شده بخشهای زیادی  از انگیزش روانی  از جمله  صلاحیت ، ارتباط  دوسویه ، حس  انتظار و  کنجکاوی  و  کمیاب  بودن  و … ایجاد  گردیده  است  و به  معنای  واقعی  کلمه  مخاطبان ما ، عاشق  ما شده اند ،  همینطور  باعث  این  خواهد شد  جامعه ای از افراد شکل  بگیرند  که در مورد محصول  صحبت  کنند و اطلاع  ما از نارضایتی  های آنها  قبل از عرضه  نهایی ،سبب  تغییراتی  در  محصول مطابق  نظر  مخاطب  خواهد گردید  و حس  مشارکت مخاطبان  را هم در تولید  محصول به ارمغان خواهد آورد .

چگونه  پیشا عرضه  را زمانبندی کنیم ؟

حالا  باید  یک برنامه  زمانبندی شده  را  طراحی  کنیم  تا بتوانیم  طبق  آن برنامه  فرآیند پیشا عرضه  محصول خودمان  را انجام  دهیم .  بهترین   زمان برای  انجام  فرآیند پیشاعرضه  بین  ۷ تا  ۱۰ روز  است .( اولین بخش PLC  تا عرضه  محصول و دریافت سفارشات )  اما  این  بسته به نوع  محصول  متفاوت  می‌باشد  بطور  مثال  اگر  محصول  ما  ارزان است  این  فرآیند را می‌توان در ۵  روز  انجام  داد  ولی  اگر  محصول  ما  گران قیمت است  این فرآیند  را  باید خیلی  بیشتر  از ۱۰ روز  هم  انجام  داد.
اما  بطور  میانگین  می توانیم  از  زمانبندی ۷ روزه  استفاده  کنیم :
روز  اول : بخش اول PLC   را  منتشر میکنیم
روز سوم : انتشار گام دوم PLC
روز پنجم : انتشار گام  سوم PLC
روز هفتم : عرضه  نهایی
برای  زمانبندی  ۱۰  روز :
روز اول : بخش اول PLC
روز پنجم :  بخش  دوم PLC
روز هشتم :  بخش  سوم PLC
روز دهم : عرضه  نهایی

عرضه  محصول

تا اینجا  تمام  مراحل  مقدمات پیش عرضه و پیشا  عرضه  را  انجام    الان  رسیدیم  به مرحله  نهایی  که  این همه  براش زحمت کشیدیم  دیگه  زمان آن شده که زمان فروش  محصول  رو اعلام کنیم   درگاه فروش محصول رو فعال کنیم و برای فروش  محصول منتظر بشینیم.

عرضه نهایی محصول
برای عرضه محصول نیاز به یک صفحه  فروش قوی ، با  یک فیلم ویدئویی  و یک پیام‌فروش قوی  داریم  این پیام  فروش و یا فیلم  همانند مراحل  مختلف PLC  می باشد  باز هم  باید در مورد  فرصت بهره مندی از این محصول و پیشنهادمان  صحبت  کنیم  و آنرا  به همراه  یک  لینک ومتنی کوتاه  به لیست  مشتریان  خود ارسال  می کنیم  .
دستورالعمل روز  عرضه  محصول :
۱-بررسی کنیم که  لینک ها درست عمل میکنند .
۲- خودمان  یکی  دوبار  فرآیند   عرضه  محصول را چک  کنیم   تا مشکلی  وجود نداشته باشد .

  • این فرایند  حداقل  در  چهار  تا  هفت  روز  باید صورت  بگیرد .
  • در پیام  کوتاه  خودمان  حس  محدود  بودن  و کمیابی را باید بدهیم  و روی  مدت  محدود  جهت  خرید محصول اشاره  نمائیم . پنجما”  بعداز خرید  حتما پیام تشکر مان  برای مشتری  ارسال شود

الان  زمان  ارسال ایمیل عرضه  محصول  هست  موفق  باشید.

پسا عرضه محصول

در پسا  عرضه  ما باید به  علت  تعامل ایجاد شده با مشتری  باید  با او صحبت  کنیم  فایلهای هدیه و خدمات رایگان  ارسال کنیم .با استفاده از نظر سنجی ها  پیگیر  نارضایتی های  موجود باشیم  و تا می توانیم در جهت  رفع آنها  اقدام نمائیم . فراموش نکنیم  که  حفظ مشتری های  موجود هزینه های به  مراتب کمتری نسبت به  پیدا کردن مشتری های جدید دارد .

نتیجه  گیری  

همانطور  که  طی  مقاله  یاد گرفتیم  ما در فرآیند عرضه  محصول  یکسری  کارهای ساده رو باید زنجبر وار  انجام  بدهیم  تا به  موفقیت  برسیم   و  همیشه  این رو بدونیم  که موفقیت  چیزی  نیست  جز  تکرار  عجولانه  کارهای  ساده  .

پایان مرتضی آزاددهقان

امتیاز بلاگ
5/5
Picture of نویسنده : مرتضی آزاددهقان

نویسنده : مرتضی آزاددهقان

در دنیای امروز ،کسب و کار بدون اینترنت معنا ندارد .

https://azadwp.com/?p=1114 لینک کوتاه

مقالات اخیر

دوره های آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به سایت